Na jaře loňského roku bylo předáno staveniště kvůli kompletní rekonstrukci hlavní budovy vlakového nádraží. Stavební práce skončily koncem května, a tak nic nebránilo slavnostnímu otevření, které proběhlo v pátek 30. května. Za účasti ministra dopravy Martina Kupky, zástupců Správy železnic, dodavatelské firmy, starosty města Ing. Jaromíra Strnada a místostarostky Mgr. Renaty Vaculíkové byly představeny detaily této investiční akce. Svitla i jiskřička naděje, která by mohla vyřešit nedostatek parkovacích míst kolem nádraží.
První etapa dokončena
Výpravní budova prošla rekonstrukcí s ohledem na její historickou hodnotu, a to jak zvenčí, tak uvnitř. Byl odstraněn dřevěný přístřešek u vstupu, opravena fasáda i střecha. Obnova se týkala také interiéru – vedle čekárny byly zrekonstruovány kancelářské a obchodní prostory, nocležny pro drážní zaměstnance i podkrovní byt. Pro cestující je nově k dispozici bezbariérový přístup, úschovna zavazadel, cykloboxy a nabíječka pro elektrokola. Součástí rekonstrukce jsou i nové veřejné toalety přístupné z 1. nástupiště.
Druhá etapa začne příští rok
Ve třetím čtvrtletí letošního roku by měla být dokončena projektová dokumentace pro druhou etapu, která zahrnuje výstavbu podchodu a bezbariérového přístupu k nástupištím. Dále se počítá s instalací kamerového systému, protihlukových stěn a úpravami vedoucími ke zrychlení trati. Celý projekt zajišťuje Správa železnic, která plánuje do konce roku vysoutěžit dodavatele prací. Zahájení stavby je předběžně stanoveno na březen 2026, dokončení nových nástupišť a podchodu se očekává v létě 2028.
Vznikne nové parkoviště?
„Při slavnostním otevření budovy jsme otevřeli i otázku nedostatečné kapacity parkování. Správa železnic přislíbila spolupráci a podporu při řešení tohoto problému. Budeme jednat tak, aby výstavba nových parkovacích míst mohla začít za tři roky, společně s dokončením druhé etapy rekonstrukce nádraží,“ uvedl starosta Ing. Jaromír Strnad.
Ve hře jsou dvě varianty. První počítá s výstavbou parkovacího domu napravo od vstupu do budovy. Zde se ovšem nachází stavba, která není v majetku města. Druhá možnost zvažuje rozšíření plochy nalevo od vstupu a vybudování klasického povrchového parkoviště.
JN
Zdroj fotografie: Kutnohorský deník/Michal Bílek